Wednesday, 9 June 2010

:-> Hasil Pertama Timun Jepun


Inilah dia timun pertama yang berjaya membesar dan telah selamat di makan semalam. Dari segi rupa dan rasa memang sama dengan yang di beli... bangga juga dapat merasa hasil dari pokok sendiri walaupun sebatang! kikiki
Harap adalah lagi hasilnya selepas ini...

Sebenarnya banyak putik yang keluar selepas pada entry e-na ari tu, boleh tgk kat sini. Tapi tak membesar cantik... putiknya hanya sebesar yang sebelah timun kat atas tu dan akan mengecut kemudian kering macam tu je... Memang macam tu ke? Dalam 4 ke 5 putik yang keluar hanya satu yang membesar bagai johan...huhuuuu

Kalau rajin nak tengok pokok2..klik di bawah...

Pokok Daun Kesum


Pokok Terung



Best Regards,
^_^LovelyKitchen^_^


6 comments:

akuzle said...

timun jepun mmg best... x pahit n bole mkn smpi abeh, tanpa bimbang n ragu2 rasa pahit... lebih2 lagi d kebun sndri.....ehhehehe

☆ lieya latif ☆ said...

mmg lain feeling mkn hasil tanaman sendiri...

lieya suke gak timun jepun ni, asek beli timun biase tu tekena yg pahit jek...geram...baik beli timun jepun

Sueozana said...

Salam E-na...
Kak sue slalu beli timun Yipon nih, buat ulam jer.. kruk-krak, kruk-krak daaah abes..! 1 family suke.. Cantik la hasil timun Yipon Ena tuu... malam nti kak sue g petik,ek?

AdryDaud said...

Dh besar pn zuchini yg kak E-na tnm ni.Nk blh petik dh tu. Yg kita tnm sndiri bbs toksik dn racun. Slmt utk dimkn tnpa ragu.

JaJa'Z said...

nak tanya ni..zuchini tu timun jepun ke??

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

E-Na,


agaknya kat ofis ada proxy. tu yg byk blog xleh masuk.

kat umah okey pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...