Thursday, 10 December 2009

:-> Pulut Wif Serunding Kelapa



Serunding kelapa ni E-na je pepandai bagi nama. Ni adalah lebihan inti buat cucur badak petang semalam. Sebenarnya pulut dan serunding kelapa ni kalau di gulung dgn daun pisang dan di bakar jadilah dia 'Pulut Panggang'...tapi malas nak membazir beli daun pisang yang sgt mahal harganya untuk makan pulut panggang jadi E-na masak lah pulut dengan rice cooker aje, senang dan jimat, untuk breakfast pagi tadi. Rasa adalah ala2 pulut panggang...

Untuk Serunding Kelapa atau inti cucur badak tu boleh tengok di sini....Kalau nak buat Pulut kuning bole tengok kat sini pulak..


PULUT RICE COOKER

Bahan-bahan ( 4 org makan )
• 2 cawan beras pulut
• 2 1/4 cawan air panas (ikut jenis pulut, klu lembut lain kali kurangkan air)
• 1/2 sudu teh garam
• 5 inchi daun pandan(ni kes nak jimat daun pandan)
• 1 sudu besar minyak masak

Cara Membuatnya:
1. Cuci beras pulut hingga bersih dan masukkan semua bahan2 kedalam rice cooker
2. Setelah mendidih, gaul pulut supaya masak sekata.
3. Biarkan hingga masak.



Best Regards,
^_^LovelyKitchen^_^


1 comment:

blogresipi.com said...

Kite pun selalu guna rice cooker jer tanak pulut. weekend neh nak masak pulut lah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...