Thursday, 8 April 2010

:-> Roti Canai, Kari Daging + Sambal Tumis


E-na suka makan roti canai cicah kuah dal + sambal tumis ikan bilis...dapat pulak roti yang lembut, panas2 errmmm yummy! Kalau di Shah Alam antara restoran melayu yang ramai pengunjung di waktu pagi adalah Restoran Gembira di Seksyen 3 (belakang Klinik Suraya)...kalau hari minggu memang penuh, kena tunggu lah untuk dapat tmpat duduk...tapi ramai yang sanggup tunggu sebab nak makan kat situ...apsal yer???? Kalau nak tau kena try dulu p makan kat sana pas tu boleh komen camna...citarasa masing2 tak sama kan...

Berbalik pada n3 kali ini...roti canai E-na tu yang segera je...tapi rasanya sedap juga...yang penting lembut dan senang E-na nak sediakan he he (x sempat nak uli2 maaa). E-na masak kari daging + kentang +carrot (utk lauk lunch sekali ) dan sambal tumis ikan bilis. Masa nak makan masukkan sedikit sambal dalam kuah kari tu, cicah roti dan ngap! Alhamdulillah kenyang....Mai kawan-kawan jemput makan...tu dah sedia nescafe panas sekali...kalau nak teh or milo bancuh sendiri ye..he he

Best Regards,
^_^LovelyKitchen^_^

9 comments:

Ely Hasrul said...

ADUISH NYESAL TGK.. DH LAPOO

SyuQ said...

lama x breakfast roti canai

terliur nengok

Watierman, rmanbkr said...

Oh teringat Akak tentang resepi roti canai mil Akak yang Akak pernah ceritakan pada E-Na...lama eh...dekat setahun agaknya...bila nak rajin buat ni...Maaflah ya...belum datang kerajinan ni Dik!

Akak pun terasa cam nak join bf sekali kat sini lak!

Erna said...

E-na..akak pun suka roti canai lembut..pernah cuba buat sendiri..kuah dal pun buat...

mizwa said...

salam ena..alhamdullilah hari dah ley tgk seme blog nie..ritu ley tgk sekerat jer mungkin server sy yg xelok kot...ermm tgk roti canai ena teringat roti canai segera sy yg dok bertapa dlm peti he3..lau benda tu ley berckp dh lama die menjerit2 suh masak..

zarin said...

uhuh i pun suka roti canai yg lembut soft gitu :-)
baru semalam mkn roti canai ngan leftover kari daging...heee sanggup beli roti canai sbb nak yg lembut

fzi said...

Salam E-na....
mmmm....bestnya roti canai...akak pun bih-kurang gak beli roti canai segera je...kebetulan tempat akak tinggal ni dekat dengan tempat buat roti canai segera yang bestttt sangat. Tu yang bila tengok nak abih stok je, pegi cari lagi... :)

Azmiezas said...

tetiba terasa nak makan roti canai cicah dal la pulak,..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

laporlah pulak..

bekfes tadi minum susu jek..xsempat singgah beli..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...