Friday, 12 August 2011

:-> Pokok Kacang Panjang



Pokok Kacang Panjang yang di tanam pada 5 July 2011. Kat atas tu gambar salah satu dari 4 pokok yang ada. Dah tinggi menjalar sampai bumbung!

Tengok gambar ke tiga...ke mana agaknya arah yang akan di tuju...nak panjat lagi dah tak ada tali....kita tengok je nanti apa yang akan terjadi pada pokok kacang ni....Daun punyalah lebar-lebar...sekarang baru berputik untuk berbunga....kalau jadi kacangnya boleh buat ulam dalam laksam! ;p

9 comments:

Watierman, rmanbkr said...

Assalam E-Na mata dah berat dan sarat ni...tapi hati nak juga hop-hop around...nak datg jenguk jiran....nanti bila dah masak kacang tu..kita share sama-sama ya!...

HomeKreation said...

Salam Ramadhan Ena. Saja singgah tanya khabar, lama tak jenguk2 sini.

Deliah's Deli said...

yg seronok masuk dapur e-na ni,blh tgk kebun mini.:)

Juwita Jamaludin said...

kak ena.. kagum dengan semangat menanam akak ni.. suka la.. moga gemuk2 jadinya kacang tu pastu pos yokohama ye kak.. hahahah

Chik Att said...

saya pun ada tanam gak.... entah bila boleh merasa nak makannya ..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

best leh berkebun ni...ayu tanam apa mesti x naik ....uwaaaaa sedey

Asmara said...

chanteekkk!! isk untung betul org tangan sejuk nih. hehe..

Acik Erna said...

Assalam E-na..cantiknya..pandai E-na ambil gambar..kacang panjang yang baru keluar..kecik2 lgi tu..sedap dimakan macam tu je ena..

Efa said...

Wa!! cantiknya..=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...