Sunday, 15 November 2009

:-> Horenso Tumis Lada Hitam


E-na x tau nama ape sayur ni...rupa macam sawi tapi bila masak rasanya lembut sket dari sawi seakan2 rasa bayam... harganya pula mahal sket dari sawi yang biasa tu. E-na panggil je sawi lembut...rupanya yang belum di masak seperti gambar di bawah...

Kira adik beradik sawi lah yek...E-na masak tumis lada hitam...

Baru tau nama sayur ni 'Horenso' atau pun 'Bayam Jepun'. Ros Tokyo yang bagi info ni, tq Ros.

Horenso Tumis Lada Hitam
Bahan-bahannya :-)
  • Horenso @ Bayam Jepun
  • Sedikit daging ayam dihiris halus
  • Bawang putih dan bawang merah di mayang
  • Sedikit serbuk lada hitam
  • Air
  • Garam dan perasa
Cara Membuatnya:-)
  1. Panaskan minyak, tumis bawang sehingga naik bau.
  2. Masukkan ayam, kacau sekejap.
  3. Masukkan serbuk lada hitam, kacau rata.
  4. Masukkan air sebagai kuahnya.
  5. Biarkan mendidih, kemudian masukkan sayur dan garam serta perasa secukup rasa.
  6. Bila dah masak angkat dan hidangkan.
Best Regards,
^_^LovelyKitchen^_^

3 comments:

lina_pg said...

uish..sedapnya.kalau hirup kuah pasti licin..bak la semangkuk

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cantik 'sawi' tu ye.. kat sini tak pernah nampak pulak..

kalau tengah demam memang bezz hirup kan...

suzana munirah said...

sedap sup sayur ni,saya selalu juga buat sayur tumis ikan bilis dan sawi sedap juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...