Tuesday, 12 July 2011

:-> Tomato Cherry


Mood malas nak menaip resepi masakan...
Kita cuci mata dengan gambar tomato cherry lonjong yang sedang masak ranum ni ye...
Hasil dari pokok yang di beli dalam entry sebelum ini.
Pokok tomato cherry versi booolat kat sini.

Hijau yang mendamaikan...


Merah yang menyelerakan...


Hampir semua sudah masak...


small vs big


Tiga warna...


Kakak Damia paling suka makan tomato cherry. Dia petik terus dari pokok masa nak makan nasi. Sekali makan habis 6 biji. Seronok sangat Kakak Damia dapat petik sendiri dan terus makan.

10 comments:

Mas said...

wahhhh...jelessnya tengok pokok tomato yang subur tu..
tak sabar lak nak duduk rumah sendiri..
boleh bercucuk tanam...

Acik Erna said...

e-na..seronoknya tengok pokok2 ena dah mengeluarkan buah..

aesh came said...

nmpak cantik~~ tp yg biasa beli kt sini masammmmm nye~

suri solehah said...

sah tangan sejuk ni..kalau saya tanam apa pun mestitak mau hidup ..huhu

Ibu Mifzal Arsyad a.k.a Wan Ainey said...

comel je tomato cherry ni..

Umie said...

kak ena, puas hati kan petik hasil tanaman sendiri...hehehe

MamaFari said...

Comeynya tomato tu... Kalau anak saya dia suka ratah !

Amie said...

Ena,
Kak Amie suka makan tomato ceri... kalau pergi Kundasang mesti beli byk2, sedap dimakan begitu saja atau cicah serbuk asam manis...

Yani said...

jeles nengok .. lebat sungguh tomato cherry tu

zawani yusoff said...

kak,sonoknye tgok buah tomato tu...wani ade jgk tanam tomato br ni,blom masak lagi,tapi besau2 buahnye kuar,....hihihi...sonok sgt...19 bj ade...kak duk rmh tggi pom leh lagi b'cck tanam....hihihi...sgt2 rajin=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...