Monday 9 September 2013

KREATIFNYA ANAK-ANAK YANG PERNAH TINGGAL DI JEPUN


Hari ini anak-anak tidak bersekolah  cuti sempena UPSR yang akan bermula esok 10 september 2013.  Bila bertiga ada la agenda yang mereka buat bersama-sama. Pagi-pagi lepas sarapan depa dok dalam bilik. Belum pun sempat siap apa yang depa adik beradik nak buat, Hafiy turun bagitau mama 'Mama tau tak ari ni birthday mama? Hafiy tengah buat hadiah untuk mama. Hafiy tulis HAFIY SAAAYANG MAMA. Kakak dengan adik pun tengah buat hadiah untuk mama.'

hihiiii Hafiy punya excited tak tahan nak simpan rahsia. Tapi mama diamkan je. Tunggu masa depa bagi kad di bawah baru bgtau,,Beginilah ajaran di sekolah jepun, semuanya homemade untuk diberi pada kawan keluarga sebagai hadiah birthday. Selain kad biasanya pelbagai bentuk origami yang dibuat sendiri sebagai hadiah.

Bila Papa balik kerja bawa balik kek birthday dan Mc D baru semua keluarkan kad-kad dan bagi pada mama. E-na abadikan gambar-gambar kad homemade dari anak-anak tersayang...


Kad dari Kakak Damia...


Lirik lagu Kalau Aku Kaya yang ditulis berdasarkan apa yang dia dengar...ada yang salah tu, tak pe la kakak yang penting tulisan warna merah tu kan...BUNGKUSKAN SEMUA HADIAH PADA MAMA...best tu LV ka MK ka


 Yang ini Kad dari Shasya...bersama hadiah Bottle Cap Art.

Tengok kat bawah tu tulis MAMA BUKA INI..Gambar yang dilukis tu adalah Shasya dan Mama dengan kek birthday.


Dah buka...


Yang ini kad dari Hafiy...gambar papa dan mama katanya. Hafiy dah jadi HAHIY...salah tulis la mama..;p

Ni yang Hafiy bagitau pagi tadi dia tulis  SAAAYANG MAMA!

SAAAAAAAAYANG anak-anak mama juga! Thanks so much atas kad-kad yang creative. Untuk my beloved husband, thanks for d birthday cake..hadiah boleh pilih kan kan...muaaahhhh love U!!

8 comments:

Gee® said...

Hppy b'day Ena... cantik2 kadnya

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

happy birthday ena. kreatif anak2 skrg kan.. kat sini pun sejak tadika pun diajar buat kad sendiri utk hadiah kat ibu atau bapa..

Unknown said...

hepi bufday sis..may God bless u..seronoknya anak dh bsr leh bg card camni..eheh...

Cheq Sue said...

bergenang ayaq mata baca n3 ni... sukanya dapat hadiah dari anak-anak,walaupun simple tapi cukup bermakna... happy besday akak!

CikPuanIsteri said...

epi bedday kak ena...mmg kreatif la ank2 akk ikut maknye la tu..hehehe

Unknown said...

salam Ena, lama tak jln blog kita kan? Langsong takde masa ye? kakpb selalu dpt masa anak tadika Islam dulu2 tapi skrg ni agak payah. Mungkin juga sb pengaruh dari cikgu yg hari2 bg ingatan supaya hormat,sayangkan ibubapa.

Unknown said...

bestnye blog..penuh warna warni kehidupan..jemputla ke blog saya yg tak seberapa..:)dan kita bertukar2 link

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

Lydia Miza said...

Happy besdat dear, comey nye kek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...