Monday 16 September 2013

Dulu BUAYA sekarang ZEBRA


Cerek cap Buaya yang telah berkhidmat selama 13 tahun telah diberhentikan perkhidmatannya dengan rasmi petang semalam. Sebagai ganti Cerek Cap Zebra menyambung tugas di Lovely Kitchen. Ada 3 pilihan warna Dark Grey, Red and Maroon. Tapi colour merah dah sold out, hubby pilih2 yang ok colour dark grey. Maximum Capasity 3.5 liter. Harga RM89.90. Whistling Kettle untuk dapur gas ini kami beli kat AEON Bukit Raja, Klang. Moga Cerek Cap Zebra boleh berkhidmat dengan lebih lama lagi.


Inilah cerek Cap Buaya pemberian Mak E-na selepas kami kawin tahun 2000. Elok lagi cuma bocor di bahagian tepi penyambung antara badan dan bawah cerek. Bila masak air banyak yang keluar atas dapur. Jadi kenalah tukar cerek baru. Terima Kasih atas service yang tip top cerek cap buaya!


5 comments:

Ayam said...

salam ena...lama juga cerek tu berkhidmat ye. Saya pun ada satu arwah mertua beli semasa dan hadiah kat saya pada awal kami kawin.Tapi waktu tu saya tak rajin memasak so simpan dlm stor tapi sekarang dah guna ...sangat tahan kan.

Gee® said...

Lor...ingatkan buaya darat tadi... cerek rupanya...hehehe...

Adriannasyaz said...

Salam..dulu mak sya pun pakai cerek cap boya ni..mmg tahan lama..bila da ada cerek elektrik ni..cerek cap boya tu pun bersara..hehe..

Slam kenal..sya folo blog ena..jika sdi,snggah ke blog sya ya...

ietams said...

wahhh tahan pakai sampai belasan tahun..
lama tu..

Unknown said...

Die bersiul jugakkn?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...