Tuesday, 3 July 2012

Dari Dalam Pasu Berhijrah Ke Atas Tanah



9th June 2012
Progress hari kedua selepas siap merumput...boleh tengok entry BERSIARAN DARI MALAYSIA. E-na gali 3 lubang untuk tanam pokok betik, pokok pandan dan pokok kari. Pokok kari dan Pokok pandan tu asalnya E-na tanam dalam pasu besar dan dah hidup subur pun. Alihkan ke atas tanah sebab geram dengan kucing2 terbiar yg suka membuang najisnya merata2 dalam pasu.

Tanah yang bertimbun tu penuh dengan batu bata, nampak kan...semua tu nak di buang.  Cangkul kiut miut tu la yang e-na guna untuk berkebun. Walaupun kecil tapi tajam dan sangat berjasa. Beli sebelum pergi jepun lagi tau.

Pasu besar akan kekal di situ sehingga pokok2 semua teguh berdiri....sebagai pagar untuk menghalang dari di terjah bola anak2 di waktu petang...nantikan update seterusnya...:)



PROJEK MINI EDIBLE GARDEN DI VILLA5522


10 comments:

Mas said...

e-na dah balik msia yerk..
dok kat mana sekarang...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

daun pandan dan daun kari..penting tu.eh br teringat umah saya xde daun kari

CitarasaKu said...

Salam E-na..selamat kembali ke tanahair. Patut lah lama tak nampak update baru. Apapun semuga ceria di sini. Tak sabar nak lihat taman mini awak nanti penuh dengan haruman hehe.

EmbunRosaliza said...

Assalam ena, best la org yg rajin bercucuk tanam ada tanah pulak best la, puas hati tanam

Kak Rose said...

Ena selamat bercucuk tanam kat Mesia pulak... nampak subur jer pokok2 tu!

Cheq Sue said...

eh...ena dah balik malaysia ya? patut la dah lama senyap xde entry... pasni kencang la tu dengan n3 dari tanah air kita ni kan... :)

Amie said...

Hai E-na.... lamanyaaaaaa tak datang ke mari,selamat kembali ke tanahiar E-na

Azie said...

Hmm sama dg saya ada yg dari tanah ke pasu dan ke tanah semula. Ada yg dari pasu ke tanah. Ikut ikut suka jer

Angah said...

slmata kembali dan slm kenal....semanagt menanam tu..hehe

Nur-nba said...

Salam.. Kak Ena, berbudi pada tanah, kita akan dapat tuai hasilnya.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...