Friday 17 February 2012

Magic Sponge / Magic White Sponge / Melamine Sponge


Klik share button untuk kongsi entry ini di Facebook...mungkin ada rakan-rakan lain yang memerlukan...:))


Inilah Sponge yang banyak membantu kerja-kerja mencuci di dapur Lovely Kitchen. Memang Magic, memang power! tu yang panggil Magic White Sponge...Dari mula sampai nihon dialah sahabat sejati yang tak pernah jemu memberi servis terbaik. Dah berpuluh pack angkut dari Daiso, Seria, 100 yen Shop sepanjang tinggal kat Nagoya. Segala kerja-kerja menyental dapur, sinki, oven, pinggan mangkuk kaca, jug plastic, non-glossy plastic, glass, cermin, tiles, stainless steel dan macam2 lagi semua e-na guna bantuan Magic White Sponge. Hasilnya memang sangat-sangat puas hati. Berkilat dan kotoran hilang 100%. Kalau kotoran yang tebal sangat tu ambil masa la untuk hilangkan sepenuhnya.


Terdapat pelbagai jenis pack yang di jual di Daiso, Seria atau 100yen Shop. Ada macam-macam saiz potongan sponge. Walau apa jenis pack dan saiz fungsinya tetap sama. 


Cara guna senang saja cuma basahkan dengan air dan gosok atau kalau perlu sental  pada bahagian yang ingin di cuci. Bila semua bahagian sponge dah kotor/hitam bolehlah buang. Kalau guna sponge yang besar, E-na gunting buang bahagian yang kotor dan guna lagi bahagian sponge yang putih. Jimat...Untuk mencuci kotoran seperti daki air pada jug plastik, mug, pinggan cuma perlu basahkan dan sental bahagian yang kotor. Bila semua kotoran dah hilang basuh pinggan mangkuk seperti biasa guna sabun dan bilas. 

E-na guna Magic White Sponge untuk cuci semua benda di Lovely Kitchen. Kotoran dalam microwave oven pun E-na cuci guna Magic White Sponge ini. Ternyata berkesan. Tapi diingatkan sponge ini tidak dinyatakan untuk kegunaan  microwave oven, sebarang kerosakan tidak menjadi tanggungjawab Lovely Kitchen. Nanti ada kelapangan E-na tunjukkan gambar-gambar hasil cucian Magic White Sponge fav E-na ni.

Bagi yang berada di Malaysia mungkin boleh cari di Daiso atau ada kawan-kawan yang dah guna boleh kongsi di mana boleh dapatkan Magic White Sponge ini.

NOTE / AMARAN :
Segala Maklumat dalam entry ini berdasarkan pengalaman E-na menggunakan Magic White Sponge. Lovely Kitchen tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kerosakan harta benda anda apabila menggunakan sponge ini. Harap maklum.

7 comments:

Asmara said...

Macam iklan la kak! Hehe.. Eh x pernah guna. Dah brapa lma duk sini baru tau. Isk2.. Boleh cuba nih. Tq kak!

Unknown said...

Aik? promosi sponge pulak ye? Ina sihat? mcm ni kena cari kat Daiso, tempat paling akak suka masuk.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

sama ngan k.as baru tahu ni
tq for da info
leh try nanty....
nk beli kat daiso ngeee

Amie said...

Kalau dah namanya magic...tentu sudah terbukti berkesan ye Ena.

Cheq Sue said...

untung jugak kalau ada alat camni yang boleh membantu...kalau idak jenuh nak menyental... :)

::Azura Rahman:: said...

menarik nyer.. kalau di Cosway pon ada jugak produk nama Magic Sponge..

http://azurarahman.blogspot.com/2012/02/shahputra-team-bulding-2012-my-1st.html

Unknown said...

Tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...