Tuesday 26 February 2013

Daiso Japan di Mid Valley Megamall


Daiso and Seria adalah tempat favourite E-na shopping di Nagoya dulu. Kalau pergi Daiso yang besar boleh habis 3k or 4k yen. Macam-macam barang  ada di sini, dari barangan keperluan dapur, toilet, gardening, stationaries, food,   penjagaan badan dan macam-macam lagi. Semuanya berharga 105yen dan 215yen.


Last Sunday kami terjah Daiso Mid Valley. Terletak di aras 3 dan 4 ( 2 tingkat). RM5 bagi setiap item. Objektif utama nak cari KITCHEN GARBAGE NET untuk sink tapi kehabisan stok di Daiso. Nampaknya kena kirim dengan member di Jepun juga ni. Betul-betul rasa tak bebas membasuh pinggan mangkuk bila ketiadaan MR Garbage net. 

Kitchen Garbage Net (shallow type)

Net ini di pasang untuk menapis sisa-sisa makanan yang kecil. Sink kurang bau yang tidak menyenangkan dan risiko untuk tersumbat dapat dikurangkan.

Paling berbaloi shopping kali ini adalah planter box putih. Saiz hampir sama dengan yang di jual di Malaysia tapi harga hanya RM5. Terus ambil 4 biji. Material lain sikit dengan keluaran Baba tapi boleh sangat dah untuk berkebun. Made in Japan lagi! 

Hasil rembatan di Daiso Mid Valley

6 comments:

NinaAz said...

first time dtg daiso last week. teruja masuk.. warna warni. brg comel2 kannnn :)

SHILAZIZI said...

cuba akak try cari kat daiso sunway pyramid..mungkin ada lagi kot kitchen garbage net tu...

asyifamustaffa said...

sngt suka masuk daiso....ralit dibuatnya....:-)

Ayam said...

best kan dapat shopping kat Daiso kat kedah tak ada lagi tapi bila kita balik kampung...Penang mesti kita singgah kat queensbay semata mata nak lihat apa yang berbaloi di beli .

laskar pelangi said...

cam best je.nanti ada masa,nak terjah ke sana jugak la..heheheeee

Alida Ali said...

Lama tak jenguk blog ena..dh blk malaysia ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...